Az angol nyelv hete – témahét (A teljes dokumentum letöltehtő a Dokumetumtárból vagy ide kattintva!) Résztvevők: 10.A osztály
Tartama: 1 hét keddtől péntekig (márc. 15. hétfő ünnep)
A témahét célja: A tanulók érdeklődésének felkeltése az angol kultúra iránt. Készítsen fel az önálló ismeretszerzésre, melynek során a tanulók alkalmazzák a tapasztalatok lejegyzését rajzos, írásos formában, megfigyeléseket végeznek irányítottan vagy önállóan. Segítsen az ismeretek és képességek mindennapokban történő felhasználásában. Ismerjék és kapcsolják össze a különféle órákon tanult ismeretanyagot, legyenek képesek felismerni, hogyan bővíthetik tudásukat önállóan is. Ismerkedjenek meg a tudomány és a művészetek segítségével az angol nyelvi kultúrával, használják az angol nyelvet ismeretszerzésre és kommunikációra is. Alakuljon ki tudásvágyuk. Fejlesztési feladatok: A tanuló legyen nyitott a tőle távol eső tantárgyak iránt is. Tanuljon meg ismereteket szerezni közvetlen és közvetett módon. Tudja a megszerzett ismereteket csoportosítani, összehasonlítani, elmondani, leírni, ábrázolni. Legyen képes a megszerzett ismereteket, tapasztalatokat a mindennapi életben alkalmazni.
Ennek érdekében:
• Tudjon ismeretekhez jutni különböző képi és szöveges ismerethordozók révén • Legyen képes a különböző folyamatokat elemi szinten megfigyelni • Tanító irányításával kísérleteket végezzen • Legyen képes tapasztalatokat elemezni, értelmezni, magyarázni, következtetést levonni • Ismerje fel a vizsgálódáshoz szükséges eszközöket és használja azokat • Szerezzen gyakorlatot a mindennapi életben • Tudjon csoportosítani a kapcsolódó témában • Tudja elkülöníteni a lényegest a lényegtelentől, megfigyeléseit legyen képes elmondani, írásban rögzíteni • Lássa meg a tantárgyak, tudományterületek közötti összefüggést • Igényelje az önálló ismeretszerzés lehetőségét • Ismerje meg a rendelkezésre álló tantárgyi eszközöket. • Tudjon elvonatkoztatni és analizálni.
Módszerek:
• az osztály 6 csoportra osztjuk, akik a hét folyamán össze kell hogy dolgozzanak. • fel kell készülniük a hét végén megrendezendő vetélkedőre, melyet az érintett órákon hallott anyagokból és a délutáni tevékenységeken gyűjtött információkból állítunk össze. • 10 percnyi műsoridőt is kapnak az iskolarádióban, melyet élőben kell kihasználniuk arra, hogy friss hírekkel szolgáljanak az Egyesült Királyságról, aktuális hírforrások alapján. • frontális osztálymunka, egyéni rajzos és írásbeli munka, kooperatív csoportmunka pl: (szóforgó, kerekasztal, ki vagyok én?...), kísérletezés, megfigyelés, differenciált munka, beszélgetés, játékos gyakorlatok, összehasonlítás, dramatikus játék, érvelés, vita, interneten információ keresés és feldolgozás, projekt készítése Értékelés: Az értékelés alapja a tanulók megfigyelése. Az értékelésnél a tevékenységek során tanúsított aktivitást, önmagához viszonyított előrehaladását, ismeretszerző tevékenységét, ismereteinek pontosságát, szilárdságát és kreatív alkalmazását egyaránt figyelembe vesszük. |